Dodatek elektryczny


Wniosek o dodatek elektryczny

  1. Dodatek elektryczny, czyli dopłata do prądu dedykowana jest gospodarstwom domowym, które zużywają energię elektryczną do ogrzewania. Dotyczy to osób korzystających z pomp ciepła, pieców elektrycznych oraz urządzeń, które jako jedyne służą do ogrzewania pomieszczeń energia elektryczną.

  2. Dodatek elektryczny nie będzie obejmował gospodarstw domowych, w których energia elektryczna pochodzi z przydomowych mikroinstalacji (fotowoltaiki), ani gospodarstw korzystających z dofinansowania w ramach dodatku energetycznego.

Dopłata do prądu jest jednorazowa i wynosi:

  • 1000 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku na poziomie maksymalnie 5 MWh,

  • 1500 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku przekraczającym 5 MWh.

  1. Dodatek elektryczny wypłaca się w terminie do 31 marca 2023 r.

  2. Termin składania wniosków trwa od 1 grudnia 2022 roku do 1 lutego 2023 roku.

W pierwszej części formularza należy wpisać podstawowe dane osobowe, m.in. imię, nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania, numer dokumentu tożsamości oraz numer rachunku bankowego, na który ma zostać wypłacona dopłata do prądu.

Następnie należy podać informację o tym, ile osób zamieszkuje gospodarstwo domowe, które ma być objęte dodatkiem elektrycznym. W przypadku domu wieloosobowego konieczne będzie podanie danych wszystkich mieszkańców.

Kolejno wnioskodawca musi zaznaczyć główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego. Informacja podana we wniosku musi zgadzać się z źródłem ogrzewania wskazanym w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

  1. Osoby, które chcą starać się o podwyższoną kwotę dopłaty do prądu w wysokości 1500 zł muszą do wniosku dołączyć rozliczenie za prądu w roku 2021, które potwierdzi, że zużycie energii w gospodarstwie domowym przekroczyło 5 MWh.

  2. Wymagane dokumenty można dostarczyć osobiście, elektronicznie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, także przez internet, np. za pomocą platformy ePUAP lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubomi, z siedzibą w Bukowie ul. Główna 4, 44-360 Buków.

 

 

Pliki do pobrania

29‑11‑2022 13:04:21
Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego .pdf
29‑11‑2022 13:06:00
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
297KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Wymogi do podpisu elektronicznego.pdf
29‑11‑2022 13:06:00
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
62KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Paulina Chlebisz , w dniu:  29‑11‑2022 12:56:18
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paulina Chlebisz
email: paulina.chlebisz@ops.lubomia.pl
, w dniu:  29‑11‑2022 12:56:18
Data ostatniej aktualizacji:
29‑11‑2022 13:06:01
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie